Wie zegt dat moeders het niet druk hebben?

Door dreku88000 op zaterdag 25 mei 2013 17:08 - Reacties (18)
Categorie: Algemene zaken, Views: 2.743

Zaterdagochtend, 06:00 uur: De wekker gaat. Tijd om te douchen en naar de bakker te gaan, want die gaat om 07:00 uur open. Na de bakker snel naar huis om het brood op te ruimen / in de vriezer te stoppen en te stofzuigen voordat de kinderen uit bed komen. Mama eet een boterham en legt de kleertjes van de kinderen klaar, dan vertrekt ze. Om 08:00 uur wordt mama namelijk in de doe-het-zelf verwacht om een dag te werken. Dit is haar moment van rust, haar dagje uit. Papa regelt dan thuis BV.

Wie zegt dat moeders niks te doen hebben, heeft het mis, of ik snap het niet helemaal. Ik zal hier in ieder geval even mijn gemiddelde zaterdag uiteenzetten om wat inzicht te geven hoe het is als huisman wanneer mama werken is.

Zoals gezegd legt mama de kleertjes klaar. Dat is maar goed ook, want als papa kleertjes uitzoekt, zijn de kinders vaak niet bekwaam om over straat te gaan. Als ik gestofzuigd heb, is het tijd om de kinderen uit bed te halen (7:30 uur). Daarna Charlotte haar bloedsuiker prikken en ontbijten. Tafeltje dekken, yogho inschenken, 3 boterhammetjes smeren (zonder korstjes!). Als alles erin zit snel 2 flesjes melk maken voor Pepijn en Charlotte en de boel weer opruimen. Daarna krijgen ze een fles sap en gaan ze spelen. Mooi tijd om de eethoek nog eens te stofzuigen en de tafel te poetsen. Oh, wat hoor ik? Niks, de wasmachine is klaar. Mooi, dan kan het beddengoed in de droger.

Zo rond 09:00 uur zit iedereen op zijn plek en heb ik even tijd om de schuur op te ruimen. Tussendoor steeds wel in de gaten houden of ze het huis niet afbreken. Want nu ook Charlotte begint te stappen is iedereen mobiel en staat er niets meer veilig, ook de grond box niet.
Om 10:00 uur luiers vervangen en fruit wassen en snijden. Afhankelijk van de belading van de luiers zit iedereen rond 10:15 uur aan het fruit. Na een half uurtje zit het meeste er wel in en kan de boel weer gepoetst en opgeruimd worden. Daarna nog even een uurtje creatief doen / spelen met de kinderen (het is tenslotte wel papa-tijd en het is weekend). Daarna is het om 12:00 uur weer tijd voor de lunch.

Wederom Charlotte haar bloedsuiker prikken en tafeltje-dekje spelen. Dit keer zijn het echter 5 tot 6 boterhammetjes die zonder korstjes dienen te worden bereid. Daarna kan papa zelf een boterhammetje nuttigen. Als ik dit snel genoeg doe, ben ik klaar voordat de laatste haar boterham op heeft. Vervolgens Charlotte bolussen, vitamine D druppels niet vergeten en wederom 2 flesjes melk maken. Als de kleinste 2 die op hebben, gaan ze lekker slapen. Meestal ligt de laatste rond 13:00 uur op bed.

Eindelijk rust, of nee wacht! Nog niet alle taken zijn gedaan. Dus eerst maar even bed opdekken, dan zijn we daar vanaf. Vanwege de anti-stofmijt tijk van de dekbedden plakt de overtrek aan het dekbed en is het dus niet even opschudden en klaar. Maar goed, met de allergie gaat het een stuk beter, dus hebben we het er maar voor over. Daarna nog even eethoek en stoelen stofzuigen en tafel poetsen, afruimen en vaatwasser aan. Anders past vanavond weer niet alle vaat erin.
Als dat alles klaar is, kan de schuur weer verder opgeruimd worden. Tussendoor ook nog even 3 zakken plastic naar de container brengen, want nu zijn we toch bezig.

Als om 3 uur de schuur weer aan kant is, dat betekent: Er is een pad gecreŽerd om de kapotte vriezer buiten te kunnen gooien, moeten we nog snel even om boodschappen. Dus samen met Isabel even snel naar de buurtsuper om de hoek en vlug weer terug, want daarna moeten Pepijn en Charlotte uit bed. Maar eerst nog even snel dweilen beneden, want dat moest ook nog gebeuren en het is niet handig om te doen als de kinderen weer beneden aan het spelen zijn. Vervolgens ook de vaat opruimen, want die is ook weer schoon en anders staat het straks weer in de weg.

16:00 uur, eindelijk de kinderen uit bed halen. Als die twee samen weer een schone luier aan hebben en een fles sap en een koek hebben, kan papa even zitten. Heb ik mooi even tijd om weer 3 reservoirs te vullen met insuline voor Charlotte. Die moet trouwens ook nog een nieuwe infusieset, dus kan ook mooi nu gedaan worden.

Om 17:15 uur is het weer tijd om te beginnen aan het avondeten, want rond 18:00 uur is mama weer thuis. Dan moet het eten natuurlijk op tafel staan, want na zo’n lange dag heeft mama geen fut meer om te koken. En dat hoeft ook niet. Ik kook graag.

Wel opletten dat ik geen bord met metalen rand pak, want die kan niet in de magnetron als ik Pepijn en Charlotte eten heb gegeven. Als zij gegeten hebben, kan papa snel eten. Daarna nog hetzelfde liedje nog een keer met de yoghurt. Rond 18:30 uur heeft iedereen zijn bord leeg en yoghurt op. Dan kan papa de tafel afruimen en eethoek opruimen en poetsen, vaatwasser inladen, en troep weggooien. Dan is het 19:00 uur en tijd dat de kinderen naar bed gaan.

Vlug alle kinderen naar boven en even kijken wie er in bad moet of moet douchen. Als ik geluk heb, hoeft alleen Isabel gedoucht te worden, anders moeten Pepijn en Charlotte in bad. Dat duurt dan weer iets langer. Vanavond heb ik geluk en hoeft alleen Isabel gedoucht te worden. Kunnen ze toch nog op tijd op bed liggen. Als het meezit. Pepijn en Charlotte liggen zo in bed. Even verschonen, schone kleren aan, tandjes poetsen en Charlotte haar pomp nog even checken en ze zijn klaar.

Dan komt de sport om Isabel snel te douchen. Afhankelijk van hoe moe ze is kan dit vlot gaan, maar meestal niet zo. Eerst nog potje plassen, dan nog wat drammen en vervolgens met goede tegenzin onder de douche. Als ze daar eenmaal onder staat, wil ze er niet meer onderuit. Ook nadat het water allang gestopt is met haar warm te houden. Na wat discussie, lukt het meestal toch vrij snel om haar pyjama aan te krijgen, haar tanden te poetsen en ze in bed te krijgen voor een verhaaltje.

Als het verhaaltje uit is, is het tijd om te gaan slapen. “Papa en mama ruimen nog even op en dan gaan wij ook slapen.” Inderdaad, de box stond nog op zijn kop. Als die opgeruimd is en ik drinken heb ingeschonken, hebben we eindelijk weekend. Meestal tussen 20:30 uur en 21:00 uur. Eindelijk rust.

Volgende: Drukke tijden 01-'10 Drukke tijden

Reacties


Door Tweakers user i-chat, zaterdag 25 mei 2013 17:21

ha, als je nu EERST had gedweild en DAN naar de buurtsupper was gegaan met die kleine had de vloer mooi kunnen drogen in je afwezigheid... !!!!

verder... tja - er is een reden waarom de meeste vrouwen maar 1 kind tegelijk krijgen. een verstandig man houd het daar bij...

Door Tweakers user eL_Jay, zaterdag 25 mei 2013 17:27

Verhalen als deze maken me zo dankbaar dat hier anti-conceptie goed verkrijgbaar is :)

Neem aan dat je wist dat je dit kon verwachten toen je besloot kinderen te nemen?

Door Tweakers user IStealYourGun, zaterdag 25 mei 2013 17:32

Hoezo moeders?
Je hebt het hier over zaterdag, maar wat doe je dan in de week?
eL_Jay schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:27:
Verhalen als deze maken me zo dankbaar dat hier anti-conceptie goed verkrijgbaar is :)
+1

Door Tweakers user i-chat, zaterdag 25 mei 2013 18:56

IStealYourGun schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:32:
Hoezo moeders?
Je hebt het hier over zaterdag, maar wat doe je dan in de week?
fokken! 'denk ik' anders had ie nu wat minder koters gehad |:(

Door Tweakers user joopv, zaterdag 25 mei 2013 20:35

Misschien iets minder panisch over schoonmaken en hygiene doen, dat spaart een berg tijd en ellende en je kids krijgen dan ook geen astma en smetvrees als ze ouder worden.

Door Tweakers user schaijik, zaterdag 25 mei 2013 20:59

Kinderen krijgen geen astma van een schone omgeving, het is voornamelijk erfelijk en je kan het zelfs krijgen van langdurige blootstelling aan, jawel, stof.
Met 3 kinderen in huis 1 dag niet schoonmaken = insectenplaag, die dingen zijn gewoon erg vies (kinderen).
Respect voor je verhaal Dreku, erg leuk om te lezen.

Door Tweakers user hifiman, zaterdag 25 mei 2013 21:08

komt vanzelf wel goed als ze ouder worden. Hoort er allemaal bij. Hier 2 kinderen, en m'n vrouw werkt ook nog eens 16 uur in de week (onregelmatig). Samen met een beetje hulp van mijn schoonouders, gaat dat allemaal goed.

Door Tweakers user analog_, zaterdag 25 mei 2013 23:02

Voor boterhammen smeren, ik suggereer betere pipelining, smeer eerst voor iedereen ťťn boterham en eet terwijl je de andere smeert, aanvult. Zo at ik vroeger mijn ontbijt en was mijn broodtrommel tegelijkertijd klaar. Je kinderen eindigen na je dus hou je nog een paar minuten over om iets anders te doen.

EfficiŽntie draait allemaal om zo snel mogelijk zoveel parallelle pipelines te openen en vol te houden zodat het zoveel mogelijk verwerkt in zon korte mogelijke tijdsspanne.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 mei 2013 23:06]


Door Tweakers user dreku88000, zaterdag 25 mei 2013 23:18

IStealYourGun schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:32:
Hoezo moeders?
Je hebt het hier over zaterdag, maar wat doe je dan in de week?


[...]

+1
Met dit verhaal wil ik maar aangeven wat mama doordeweeks dus doet als ik aan het werk ben. Het feit dat wij drie kinderen zo snel achter elkaar hebben gehad, komt ook doordat nrs 2 & 3 een tweeling is. Ter info: Na hts wtb ben ik 8 jaar design engineer geweest bij APP bv, waar ik nu sinds kort manufacturing engineer ben.

Door Tweakers user dreku88000, zaterdag 25 mei 2013 23:25

schaijik schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:59:
Kinderen krijgen geen astma van een schone omgeving, het is voornamelijk erfelijk en je kan het zelfs krijgen van langdurige blootstelling aan, jawel, stof.
Met 3 kinderen in huis 1 dag niet schoonmaken = insectenplaag, die dingen zijn gewoon erg vies (kinderen).
Respect voor je verhaal Dreku, erg leuk om te lezen.
Eens!

Die allergie zit bij mij, niet bij de kinders. Mijn moeder nam het vroeger ook niet zo nou met afstoffen etc en samen met mijn stiefvader rookten ze als een schouw. Daar mag ik nu de vruchten van plukken (huisstofmijt allergie en hooikoorts). Dat wil ik mijn kinders niet aandoen. Verder ben ik niet panisch en heb ik ook geen smetvrees, maar als je idd met 3 kids 1dag overslaat, krijg je meteen van die "hoe schoon is..." taferelen.

Thanks voor je steun!

[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 mei 2013 23:27]


Door Tweakers user dreku88000, zaterdag 25 mei 2013 23:31

analog_ schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:02:
Voor boterhammen smeren, ik suggereer betere pipelining, smeer eerst voor iedereen ťťn boterham en eet terwijl je de andere smeert, aanvult. Zo at ik vroeger mijn ontbijt en was mijn broodtrommel tegelijkertijd klaar. Je kinderen eindigen na je dus hou je nog een paar minuten over om iets anders te doen.

EfficiŽntie draait allemaal om zo snel mogelijk zoveel parallelle pipelines te openen en vol te houden zodat het zoveel mogelijk verwerkt in zon korte mogelijke tijdsspanne.
Is wel ongeveer zoals de boterhammen gaan, maar idd wel goed om in de gaten te houden.

Verder heb ik natuulijk wel al 1 pipeline goed parallel laten draaien (of eigenlijk mijn vrouw); Pepijn en Charlotte zijn tweelingbroer, - en zus. ;)

Door Tweakers user IStealYourGun, zondag 26 mei 2013 00:00

dreku88000 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:18:
[...]
Met dit verhaal wil ik maar aangeven wat mama doordeweeks dus doet als ik aan het werk ben.
Dus inde week doe je niets?

Door Tweakers user joopv, zondag 26 mei 2013 09:32

Mijn boerenverstand zegt:
Hoe moet je ooit weerstand opbouwen als je nergens aan blootgesteld wordt?

Dat geld natuurlijk niet voor stoffen als nicotine, maar wel voor de dagelijkse omgeving waarin we leven. Jouw kinderen leven niet alleen bij jou thuis, maar ook buiten, en (straks) ook op school, tussen andere kinderen, bij vriendjes thuis. Of ga je hun sociale leven beperken door de gevaren van de echte wereld?

Er is ook voldoende onderzoek gedaan naar de gevolgen van overmatige hygiene. En dan heb ik het niet over N=1 onderzoeken. (voorbeeld van een N=1 onderzoek: ik herinner me dat ik vroeger water uit de plassen op straat dronk als ik dorst had bij het buiten spelen, en ik ben een kerngezonde volwassene geworden)

Afgezien van bovenstaande, bedankt voor je verhaal en we kunnen zien dat je trots en gelukkig bent met je kids :)

Door Tweakers user sfranken, maandag 27 mei 2013 13:10

Ik lees dat je dochter diabetes heeft? Zo te lezen ook met een insuline pomp (bolussen is de term voor een pompgebruiker).

Mooi dat het kan he? Mijn ouders moesten mij spuiten (ik heb al ~20 jaar diabetes), ook midden in de nacht. Daar sliep ik gelukkig doorheen maar voor mijn ouders was het een ramp.

Bij mij was het altijd mijn vader die wakker werd :-)

Door Tweakers user dreku88000, maandag 27 mei 2013 13:25

sfranken schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:10:
Ik lees dat je dochter diabetes heeft? Zo te lezen ook met een insuline pomp (bolussen is de term voor een pompgebruiker).

Mooi dat het kan he? Mijn ouders moesten mij spuiten (ik heb al ~20 jaar diabetes), ook midden in de nacht. Daar sliep ik gelukkig doorheen maar voor mijn ouders was het een ramp.

Bij mij was het altijd mijn vader die wakker werd :-)
Hoi Sebastiaan, Charlotte heeft inderdaad ook diabetes. Zo te lezen was jij ongeveer 2 toen je diabetes kreeg? Das inderdaad heel jong. Charlotte is nu 1,5. Bij haar is het afgelopen maart vastgesteld (nadat ze al een maand of 2 'ziek' was) en gelukkig had ze binnen een paar dagen al een pomp. Met die pomp is de insuline toediening inderdaad heel goed af te stellen (veel nauwkeuriger dan met een spuit), maar tjonge, het valt niet mee om haar bloedsuiker tussen de 4 en de 7 (of 8) te krijgen en te houden zeg. Heb jij daar geen moeite mee (of gehad)? Ik prik haar bg ook nog om 0:00 uur als ik ga slapen, maar daar slaapt ze gelukkig ook doorheen.

Ben iig blij dat ik haar niet meer hoef te spuiten zoals in de eerste dagen, want dat was zeker geen pretje. Nu is het om de dag een infusiesetje verwisselen, maar daar zijn we inmiddels best handig in geworden, dus daar heeft ze geen last van.

En als een van onze kinderen geluid maakt 's nachts ben ik het ook idd die wakker wordt haha.

Door Tweakers user sfranken, maandag 27 mei 2013 14:01

dreku88000 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:25:
[...]


Hoi Sebastiaan, Charlotte heeft inderdaad ook diabetes. Zo te lezen was jij ongeveer 2 toen je diabetes kreeg? Das inderdaad heel jong
Ik was 18 maanden oud toen ik mijn warme badwater met badschuim opdronk. Toen hadden mijn ouders zo iets van "he - dit klopt niet".
dreku88000 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:25:
[...]
Met die pomp is de insuline toediening inderdaad heel goed af te stellen (veel nauwkeuriger dan met een spuit), maar tjonge, het valt niet mee om haar bloedsuiker tussen de 4 en de 7 (of 8) te krijgen en te houden zeg. Heb jij daar geen moeite mee (of gehad)? Ik prik haar bg ook nog om 0:00 uur als ik ga slapen, maar daar slaapt ze gelukkig ook doorheen.
Niet helemaal mee eens; ik ben met een spuit net zo makkelijk te regelen als met een pomp. Dit is een stukje gewenning en discipline.

Bloedsuikers tussen de 4 en 7 houden is lastig, maar het word makkelijker. Een waarschuwing van mijn kant: pas op de puberteit. Ik heb in mijn puberteit een zogenaamde diabetes burn-out gehad; dat wil zeggen dat ik er totaal niks meer aan deed omdat ik het niet wilde. Ik heb hierdoor een keer of zes in het ziekenhuis gelegen met een bloedsuikervergiftiging (en dan begint het hele circus: infuus, specialist, afspraken bij artsen, gecontroleerde voeding, veel preken en ander leuks).

Ik vind het op het moment niet makkelijk mijn bloedsuiker te reguleren; zo'n burn out hakt erin kan ik je zeggen!
dreku88000 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:25:
[...]
Ben iig blij dat ik haar niet meer hoef te spuiten zoals in de eerste dagen, want dat was zeker geen pretje. Nu is het om de dag een infusiesetje verwisselen, maar daar zijn we inmiddels best handig in geworden, dus daar heeft ze geen last van.

En als een van onze kinderen geluid maakt 's nachts ben ik het ook idd die wakker wordt haha.
Handigheidjes gaan inderdaad snel ja; die hebben mijn ouders ook:

1) het kunnen zien of ik een hypo heb aan mijn ogen
2) Het kunnen wisselen van pompstukken/spuit naalden met de ogen dicht (kan ik ook)
3) Bloedsuiker prikken zonder kijken

Gebruiken jullie emla-zalf of iets anders? Trouwens nog iets: let op dat je voldoende van plek wisselt. Mijn vader spoot vroeg vrij veel in hetzelfde gebied en dat is nog steeds te zien dmv een harde bobbel (littekenweefstel). Die tip hebben wij nooit gehad maar eigelijk spreekt het voor zich.

Bij welke arts/ziekenhuis zijn jullie in behandeling? Ik zit zelf bij Diabeter in Rotterdam en ik ben blij dat ik daar zit - de aandacht gaat puur en alleen uit naar diabetes en verder helemaal niets. Het "hoofd" is Dr. H.J Aanstoot en Dr. Veezen, die veel (baanbrekend) onderzoek gedaan hebben naar diabetes en tot een paar mooie "aha" dingetjes zijn gekomen (vitamine D icm diabetes bijvoorbeeld).

Ik kan eigelijk iedereeen met diabetes (en ook ouders) aanraden om er eens langs te gaan.

edit
Ik zie dat jullie een site hebben; met daarop het Diabeter logo. Al mee bekend dus?
Ik hoop trouwens dat de support aan jullie beter is geweest dan aan mijn ouders. Mijn vader is een jaar (!) uit de running geweest nadat het bij mij bekend was - het was zo'n klap en vanuit het ziekenhuis was er 0,0 steun.

[Reactie gewijzigd op maandag 27 mei 2013 14:04]


Door Tweakers user dreku88000, donderdag 30 mei 2013 13:13

sfranken schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:01:
[...]
Ik was 18 maanden oud toen ik mijn warme badwater met badschuim opdronk. Toen hadden mijn ouders zo iets van "he - dit klopt niet".
Ons Charlotte dronk ook van de ene op de andere dag haar sap fles helemaal leeg, terwijl ze dat eerder nooit deed. Onze oudste dochter had ongeveer hetzelfde, maar mankeert verder niets, dus dit deed bij ons niet meteen alarm bellen rinkelen. Wel toen ze af ging vallen ipv doorgroeien. Op het constanatiebureau zeggen ze dan nog: "Ja, dat moet je maar even in de gaten houden." Ben blij dat de huisarts ons iig snel doorverwees naar het ziekenhuis.
sfranken schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:01:
[...]

Niet helemaal mee eens; ik ben met een spuit net zo makkelijk te regelen als met een pomp. Dit is een stukje gewenning en discipline.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat een injectie pen niet minder dan 0,5E insuline kan geven, terwijl de pomp vanaf 1/40 E kan toedienen. Aangezien ons Charlotte nog vrij gevoelig is voor insuline (1 E = 11 - 18 mmol/l zakken), is dit een welkome feature van haar pomp.
sfranken schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:01:
[...]
Bloedsuikers tussen de 4 en 7 houden is lastig, maar het word makkelijker. Een waarschuwing van mijn kant: pas op de puberteit. Ik heb in mijn puberteit een zogenaamde diabetes burn-out gehad; dat wil zeggen dat ik er totaal niks meer aan deed omdat ik het niet wilde. Ik heb hierdoor een keer of zes in het ziekenhuis gelegen met een bloedsuikervergiftiging (en dan begint het hele circus: infuus, specialist, afspraken bij artsen, gecontroleerde voeding, veel preken en ander leuks).

Ik vind het op het moment niet makkelijk mijn bloedsuiker te reguleren; zo'n burn out hakt erin kan ik je zeggen!
Aj, dat klinkt niet goed! hopelijk gaat het nu beter met je. We zullen er iig alles aan doen om haar voor zoveel mogelijk nare dingen te behoeden, maar de vraag is natuurlijk in hoeverre dat lukt. Gelukkig duurt het nog even voordat ze in de pubertijd komt (jaartje of 10), dus hebben we nog even om ons hierop voor te bereiden.
sfranken schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:01:
[...]
Handigheidjes gaan inderdaad snel ja; die hebben mijn ouders ook:

1) het kunnen zien of ik een hypo heb aan mijn ogen
2) Het kunnen wisselen van pompstukken/spuit naalden met de ogen dicht (kan ik ook)
3) Bloedsuiker prikken zonder kijken

Gebruiken jullie emla-zalf of iets anders? Trouwens nog iets: let op dat je voldoende van plek wisselt. Mijn vader spoot vroeg vrij veel in hetzelfde gebied en dat is nog steeds te zien dmv een harde bobbel (littekenweefstel). Die tip hebben wij nooit gehad maar eigelijk spreekt het voor zich.
Zaken blind uitvoeren lukt nog niet helemaal, maar scheelt niet veel meer. Hoe lees je trouwens je bg waarde als als je blind prikt? Verder gebruiken wij geen (emla)zalf, we prikken gewoon zo en ook de infusieset gaat er zo in. We kunnen dit inmiddels zodanig dat ze hier geen last van heeft. De tip om zoveel mogelijk van plek te wisselen hebben wij wel gekregen in het ziekenhuis, en zo te lezen heel goed ook dat we dat doen.
sfranken schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:01:
[...]
Bij welke arts/ziekenhuis zijn jullie in behandeling? Ik zit zelf bij Diabeter in Rotterdam en ik ben blij dat ik daar zit - de aandacht gaat puur en alleen uit naar diabetes en verder helemaal niets. Het "hoofd" is Dr. H.J Aanstoot en Dr. Veezen, die veel (baanbrekend) onderzoek gedaan hebben naar diabetes en tot een paar mooie "aha" dingetjes zijn gekomen (vitamine D icm diabetes bijvoorbeeld).

Ik kan eigelijk iedereeen met diabetes (en ook ouders) aanraden om er eens langs te gaan.
Wij werden naar het Amphia in Breda gestuurd, omdat de kinderafdeling in Roosendaal vol was destijds. In Breda zijn ook 2 kinderartsen gespecialiseerd in kinderdiabetes en die hebben ons, tesamen met de diabetesverpleegkundige heel goed bijgestaan gelukkig. Dit heeft mij in ieder geval wel geholpen om erdoor te komen de eerste tijd. Nu zitten we in een overgang naar Roosendaal, waar ook 2 kinderartsen zitten die gespecialiseerd zijn in diabetes. Ervaringen hebben we hier nog niet mee, maar de artsen in Breda wel en die waren erover te spreken, dus gaan we er maar vanuit dat het ook daar goed zal komen.

Charlotte heeft nog maar net diabetes (3 maanden), dus heel veel ervaring hebben we nog niet, maar de ervaringen die we tot nu hebben met het Amphia zijn wel heel positief.
edit
Ik zie dat jullie een site hebben; met daarop het Diabeter logo. Al mee bekend dus?
Ik hoop trouwens dat de support aan jullie beter is geweest dan aan mijn ouders. Mijn vader is een jaar (!) uit de running geweest nadat het bij mij bekend was - het was zo'n klap en vanuit het ziekenhuis was er 0,0 steun.
De site is op zich niet van ons maar van JDRF walk, waar wij ons ook voor inzetten om geld in te zamelen voor verder onderzoek naar kinderdiabetes (door JDRF).

Ik ben verder niet bekend met Diabeter, maar wat ik in eerste instantie op hun site zie, hebben wij ongeveer dezelfde behandling nu bij het Amphia ziekenhuis; goede ondersteuning vanuit zowel kinderarts als diabetesverpleegkundige (van beide ook 06 gsm nummer voor als er iets dringends is) hierbij gaat het ook enkel om diabetes. Daar ben ik wel gelukkig mee, want zonder had het niet zo snel goedgekomen.

Verder hebben we een Medtronic paradigm veo pomp en een bg-sensor daarbij die in combinatie met Carelink software worden gebruikt. Volgens mij is die carelink software te vergelijken met je Diabeter dossier. We kunnen ook over beveiligde verbinding inloggen en dan pompgegevens uploaden en vervolgens allerlei rapporten genereren met haar data en zo trends volgen en resultaten bekijken.

Door Tweakers user sfranken, vrijdag 31 mei 2013 12:48

dreku88000 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:13:
[.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat een injectie pen niet minder dan 0,5E insuline kan geven, terwijl de pomp vanaf 1/40 E kan toedienen. Aangezien ons Charlotte nog vrij gevoelig is voor insuline (1 E = 11 - 18 mmol/l zakken), is dit een welkome feature van haar pomp.
Dat is wel zo; ik ben gelukkig zo geregeld dat ik aan een halve eenheid genoeg heb (ik hoef niet lager te kunnen).
Aj, dat klinkt niet goed! hopelijk gaat het nu beter met je. We zullen er iig alles aan doen om haar voor zoveel mogelijk nare dingen te behoeden, maar de vraag is natuurlijk in hoeverre dat lukt. Gelukkig duurt het nog even voordat ze in de pubertijd komt (jaartje of 10), dus hebben we nog even om ons hierop voor te bereiden.
ja het gaat inmiddels beter. Je kind behoeden is een goed iets maar druk het niet tever door; ze moet ooit zonder jullie haar dingen ook gewoon kunnen doen.
Zaken blind uitvoeren lukt nog niet helemaal, maar scheelt niet veel meer. Hoe lees je trouwens je bg waarde als als je blind prikt? Verder gebruiken wij geen (emla)zalf, we prikken gewoon zo en ook de infusieset gaat er zo in. We kunnen dit inmiddels zodanig dat ze hier geen last van heeft. De tip om zoveel mogelijk van plek te wisselen hebben wij wel gekregen in het ziekenhuis, en zo te lezen heel goed ook dat we dat doen.
Ik had/heb een meter met een audio-output :) maar vaak open ik gewoon m'n ogen en lees het af. Ik kan het prikken e.d blind.

[quote]
Wij werden naar het Amphia in Breda gestuurd, omdat de kinderafdeling in Roosendaal vol was destijds. In Breda zijn ook 2 kinderartsen gespecialiseerd in kinderdiabetes en die hebben ons, tesamen met de diabetesverpleegkundige heel goed bijgestaan gelukkig. Dit heeft mij in ieder geval wel geholpen om erdoor te komen de eerste tijd. Nu zitten we in een overgang naar Roosendaal, waar ook 2 kinderartsen zitten die gespecialiseerd zijn in diabetes. Ervaringen hebben we hier nog niet mee, maar de artsen in Breda wel en die waren erover te spreken, dus gaan we er maar vanuit dat het ook daar goed zal komen.
[/quote[
Wees blij - Roosendaal loopt hopeloos achter en de kwaliteit van zorg is rampzalig. In Breda ben je veel beter af, ik heb dat vaak genoeg meegemaakt.
Verder hebben we een Medtronic paradigm veo pomp en een bg-sensor daarbij die in combinatie met Carelink software worden gebruikt. Volgens mij is die carelink software te vergelijken met je Diabeter dossier. We kunnen ook over beveiligde verbinding inloggen en dan pompgegevens uploaden en vervolgens allerlei rapporten genereren met haar data en zo trends volgen en resultaten bekijken.
Toen ik nog een pomp had had ik ook een Medtronic, en daar was ik heel tevreden over (de 7xx serie nog..), de BG sensor heb ik als trail gehad (als en van de eerste in nederland) maar mij beviel het niet, nog zo'n ding erbij (toen was ik 16). De carelink software kan ik helaas niet gebruiken (mijn meter kan ook via carelink uitgelezen worden) omdat dat Mac en Windows only is; daar zit je dan als Tweaker met een Linux netwerk en geen enkele windows of mac client thuis :-(

Reageren is niet meer mogelijk